Dünya Bankası’ndan, Türkiye’nin düşük karbonlu demir yolu ağı için finansman onayı

Doğu Türkiye Orta Koridor Demiryolu Projesi: Elektrikli ve Modern Bir Demir Yolu Hattı Geliyor

T24 Dış Haberler

660 milyon dolar finansman sağlanan Doğu Türkiye Orta Koridor Demiryolu Geliştirme Projesi kapsamında, Sivas’ın Divriği ilçesi ile Kars arasındaki bağlantı, 660 kilometrelik tamamen elektrikli ve modern bir demir yolu hattıyla genişletilecek.

Dünya Bankası İcra Direktörleri Kurulu, Türkiye’nin elektrikli demir yolu taşımacılığını yaygınlaştırmaya yönelik çabalarını desteklemek için 660 milyon dolarlık finansmanı onayladı.

Bankadan yapılan açıklamada, Doğu Türkiye Orta Koridor Demiryolu Geliştirme Projesi’nin Türkiye’nin mevcut sınırlı demir yolu ağının genişletilmesine ve modernize edilmesine yardımcı olacağı belirtildi. Proje, ülke genelinde mal hareketinin daha verimli bir şekilde gerçekleştirilmesine, ihracatın desteklenmesine, istihdam yaratılmasına ve sera gazı emisyonlarının azaltılmasına katkı sağlayacak.

Proje kapsamında, Sivas’ın Divriği ilçesi ile Kars arasındaki 660 kilometrelik demir yolu hattı tamamen elektrikli ve modernize edilecek. Bu projeyle demir yolu güzergahında yaşayan yaklaşık 600 bin kişinin refahının sağlanması hedeflenirken, yük taşıma kapasitesinin yıllık 750 bin tondan 20 milyon tona çıkması bekleniyor.

Türkiye’de kara yolu ile gerçekleştirilen mal taşımacılığının, ulaşım sürelerini ve lojistik maliyetleri azaltarak Türkiye’nin batısı ile doğusu arasındaki bağlantı olanaklarını iyileştirmesi beklenen proje, karbonsuzlaştırma sürecinde önemli bir adım olarak öne çıkıyor. Sera gazı emisyonlarının azaltılmasına katkı sağlayacak olan proje, Türk sanayisinin küresel ticarette rekabetçi kalmasına da destek olacak.

2026 yılında AB’nin karbon yoğun ürünlere tarifeler uygulamaya başlayacağı göz önünde bulundurulduğunda, Türk ihracatçılarının karbon ayak izini azaltmalarının önemi vurgulanıyor. Projenin tamamen uygulamaya girmesiyle yıllık 72 bin 332 ton karbon emisyonunun önlenmesi hedeflenirken, 2060 yılında bu rakamın 245 bin 835 tona çıkması bekleniyor.

Dünya Bankası’nın desteklediği proje, Türkiye’nin Orta Koridor’un genişletilmesine yönelik çalışmalarını diğer kalkınma ortaklarıyla birlikte yürütüyor. Projeyi değerlendiren Dünya Bankası Türkiye Ülke Direktörü Humberto Lopez, Türkiye’nin demir yolu bağlantılarını modernize ederek, ekonomik açıdan geride kalan bölgelerle bağlantı olanaklarını iyileştirebileceğini belirtti.

Dünya Bankası Proje Ekibi Liderlerinden Murad Gürmeriç ise projenin ekonomik açıdan geride kalmış bölgelere istihdam ve ekonomik faydalar sağlayabileceğini ifade etti. (AA)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir